Dune Blue wil iedereen laten genieten van goed geluid met ‘Belevingsplan’ als must have
“Niet alleen laten genieten van goed geluid; we willen ook laten genieten van het design
want het moet er ook mooi uit zien!” Too good to be true?
Na een heuse Personal Audio Experience tijdens een exclusieve high wine thuis bij Dune Blue, ben ik overtuigd.
Wat heerlijk, het kán: audio kan én mooi zijn én goed geluid geven zónder gedoe!
Na de introductie van Dune Blue bij LEEM met de blog over het ‘Noorderlicht in een ander perspectief’,
ga ik nu wat dieper op de zaken in aan de hand van dit interview. Lees je mee?
Kippenvel
Wat ik eerst even wil zeggen Michael, is dat ik het zo leuk vond dat je me er eind vorig jaar op attendeerde, dat LEEM Wonen niets over audio schreef en dat je dat jammer vond. Ik vond dat toen interessante feedback, want je had helemaal gelijk! En natuurlijk kon jij in die leegte voorzien….dus kom maar op: wat wil je ons ‘brengen en bijbrengen’ met Dune Blue?
“Wij vinden inderdaad dat audio design niet de aandacht krijgt die het verdient. Dat zie je niet alleen in de WOONBLADEN of in andere media, maar ook is het thuis vaak een ondergeschoven kindje. Audio wordt weggewerkt of weggestopt en dat hoeft helemaal niet, als je weet wat er allemaal mogelijk is.”
Jessica: “Het gaat míj met name om de beleving. Dat miste ik in het standaard aanbod. Jaren geleden was ik eens in een prachtige WOONWINKEL in Amsterdam. Naast het feit dat de ruimtes mooi waren ingericht, was de muziek ook helemaal goed. Dan kom je in een soort flow, je gaat het echt beleven en het klopt dan gewoon. Dat moment herinner ik mij nu nog als de dag van gisteren. Dat heb ik meegenomen naar Dune Blue. Het moet je bijblijven, zorgen voor kippenvel. Pas dán is het goed.”
Onderbuikgevoel
Hoe zijn jullie in deze branche beland? Met ieder zo’n andere achtergrond; Michael, jij komt uit de ICT en deed daar fotografie naast en Jessica met een studie Bedrijfskunde….Kwam Dune Blue op jullie pad of zagen jullie zelf kansen? Hoe is dat gegaan?
Michael: “In de ICT fungeerde ik al vaak als brug tussen de techniek en de functionele eisen. Het afstemmen van hetgeen dat wordt aangeboden en hetgeen waar concreet naar wordt gevraagd. In audio is er een specifieke, maar kleine doelgroep die heel goed wordt bediend. Een hele grote groep mensen wordt echter niet bereikt en bediend. Dit is de groep mensen die eigenlijk wel kwalitatief goed geluid wil, maar niet weet dat er ook mooie design producten zijn die in hun behoeften kunnen voorzien. Daar zagen wij kansen.
Jessica heeft een neus voor mooie dingen en weet vanuit haar ervaring in de KUNST dat het verkopen van producten vooral gaat om relatiemanagement en een goed contact met alle betrokken partijen.
We houden allebei veel van muziek en gingen vaak naar concerten. Omdat we zowel in kwaliteit als in design niet echt iets goeds konden vinden voor thuis, zijn we op zoek gegaan. We zagen de Omni in een magazine staan, vlogen naar Londen om ‘m live te zien en vroegen de designer of hij een samenwerking met ons zag zitten (zie de Omni in onderstaande foto rechts). Zo is het begonnen.
We zijn toen gestart met het kleinschalig aanbieden van enkele exclusieve merken en bouwen dit nu langzaam uit. Ons doel is een one stop shop voor high end design audio te worden. Ons netwerk met partners is inmiddels groot genoeg om de consument van A tot Z te kunnen bedienen. Audio kan wel degelijk een geïntegreerd geheel vormen met hedendaagse INTERIEURONTWERPEN en hoeft echt niet te worden weggestopt.”
Inspireren als uitgangspunt
Waarom kozen jullie LEEM Wonen als podium voor Dune Blue? En wat mij daarbij dan ook nog zo bezighoudt, is het feit dat jullie graag willen inspireren, vertellen en laten beleven. Kennelijk zijn jullie niet van de ‘harde’ sales?
LEEM is onze doelgroep. Lezers van LEEM houden van MOOI en dat spreekt ons erg aan. Daarnaast is LEEM een persoonlijk blog, vernieuwend en inspirerend. Dat is Dune Blue ook. Wij willen op een persoonlijke en inspirerende manier mensen kennis laten maken met nieuwe ontwikkelingen binnen audio design.
Ook zijn wij, net als jij met je HR achtergrond, mensen-mensen. Het gaat ons om de relatie en niet om kwantiteit. Het geeft ons de meeste voldoening wanneer mensen oprecht blij zijn met onze producten.
Alhoewel wij ook kostbare oplossingen hebben, is een project niet minder geslaagd wanneer er voor een minder exclusieve maar passende oplossing wordt gekozen. Wij genieten daar ook oprecht van.
Wij hopen van de lezers van LEEM feedback te krijgen over hun audio behoeften: waar zij naar op zoek zijn, hoe zij tegen de beleving van muziek in huis aankijken, welke sfeer zij in huis willen hebben….zijn zij zich bewust van de mogelijkheden en kunnen zij dat ook vinden? Zo niet, dan helpen wij hen daar graag bij!
“Het moet je bijblijven,
zorgen voor kippenvel.
Pas dán is het goed.”
Belevingsplan als must have
LEEM Wonen richt zich op meerdere doelgroepen, zoals designers, woonwinkels, merken, horeca en natuurlijk op consumenten. In de eerste blog over Dune Blue hadden jullie het over een zogenaamd BELEVINGSPLAN; een must have voor je interieur. Wat is dat precies en wat is jullie rol daarin?
“Eerlijk is eerlijk: audiowinkels zijn niet bij iedereen bekend. Kwaliteitszaken hebben de reputatie hoogdrempelig te zijn, terwijl dat niet altijd het geval is. Het assortiment beperkt zich vaak wel tot echte hifi merken voor echte hifi liefhebbers. De mensen die wij willen inspireren en adviseren, zullen waar zij naar op zoek zijn niet zo snel in deze zaken vinden.
Verlichting is een goed voorbeeld. Je moet op zoek naar LAMPEN, maar welke lamp is nou het beste op welke plek? Een architect helpt je dan vaak met een verlichtingsplan. Maar voor audio is er maar heel zelden een plan. Vaak is het een sluitpost of wordt audio ‘netjes’ weggewerkt.
Dune Blue helpt je om je bewust te worden van je ‘belevingspatroon’; waar wil je genieten van goede muziek, of van een film (waar je weer andere eisen aan stelt). Is dat in een aparte ruimte of zit je liever op een bepaalde plek in de zithoek? Wanneer speel je welke muziek het liefste af en is dat nu goed gefaciliteerd of heb je behoefte aan iets wat beter zou passen? Stoor je je aan snoeren of aan grote (lelijke) objecten? Wat doet het een of het ander met de akoestiek? Dat soort dingen staan in een belevingsplan. En met zo’n plan kun je gerichter op zoek naar de producten die daar bij passen.
Daarbij voorziet Dune Blue ook nog eens zelf in een aantal van de producten. Wij bieden dus een totaalconcept en begeleiden je in het hele proces.”
Personal Audio Experience bij Dune Blue thuis
Jullie wonen hier prachtig aan de rand van de Haagse duinen en deze woning met studio leent zich natuurlijk heel goed voor een Personal Audio Experience! Kunnen jullie hier iets meer over vertellen?
“Ja, wij ontvangen hier aan de rand van DEN HAAG regelmatig cliënten van interieur designers maar ook particulieren die rechtstreeks naar ons toe komen. Op een zelf te bepalen tijdstip kun je bij ons, onder het genot van een hapje, een drankje en een geluids-experience, terecht met vragen. Wij informeren, inspireren en helpen met het maken van de juiste keuzes op het gebied van audio design.
Jij hebt nu genoten van een HIGH WINE, maar het kan ook een lunch zijn als het doel is de juiste setting te vinden, wanneer je graag met vrienden aan de eettafel zit en daar goede geluidsoplossingen voor zoekt.
We willen je graag in een vergelijkbare omgeving de geluidsbeleving geven waarnaar je op zoek bent en tegelijkertijd het loket zijn voor vragen over audio.
Wat we trouwens ook heel belangrijk vinden in audio design, is het ambacht. De producten die wij in ons assortiment hebben, worden met liefde, passie en veel vakmanschap gemaakt. Wanneer we het maakproces van bijvoorbeeld de Omni (by NACSound) aan mensen laten zien, doet dat iets met hen. Het is iets wat hen bijblijft, als een goed gerecht in een STERRENRESTAURANT. En dat geeft de geluidsbeleving nog een extra dimensie.”
Doorkijkje; wat kunnen we binnenkort van Dune Blue verwachten?
Jullie hebben mij ook geïnspireerd met jullie verhaal en zitten nog boordevol leuke ideeën voor een aantal blogthema’s. Begin februari zijn we gestart met het thema NOORDERLICHT, wat niet een voor de hand liggend thema is in relatie tot audio design. Deze werd heel enthousiast ontvangen en dat smaakt naar meer….Wat kunnen we al verklappen voor een volgende blog?
“We zouden graag iets met mooi eten doen en liefst in een ‘private setting’. Om meerdere zintuigen te prikkelen. Muziek heeft namelijk een wetenschappelijk bewezen invloed op de smaakbeleving. Wij houden net als jij zelf ook van lekker eten en gaan ook regelmatig naar goede restaurants.
Natuurlijk gaan we nog veel meer informatie verstrekken over onze producten en vragen we daarbij de lezer om respons. Maar bovenal willen we met Dune Blue bewustzijn creëren door verassende combinaties te maken, zoals die met eten of cultuur. Verder sluiten we af met een uitnodiging aan zowel vakmensen als consumenten om gerust een afspraak te maken. Uiteindelijk gaat het om het échte horen, zien en beleven!”