DE DESIGN AFZUIGKAPPEN VAN WAVE;
STIJL- EN PRESTATIEZUIVER ZOALS HET EEN
ECHTE NIEUWE HOLLANDSE MEESTER BETAAMT
Net zoals een meesterwerk van een meester-schilder uit lang vervlogen tijden
aan bepaalde kenmerken moest voldoen, zo hoog wordt de lat ook gelegd
door de Hollandse meesters van nu. Een van die ‘nieuwetijdsmeesters’
op het gebied van product design is Wave; ontwerper en producent
van afzuigkappen van topniveau.
DETAILS MÁKEN HET ONTWERP
Het is een van de meest bekende quotes: “The details are not the details. They make the design”. Charles Eames wist het als geen ander.
Kijk je naar de details van de Wave afzuigkappen, dan weet jij het ook. Niet zomaar een stiknaadje, niet voor niets dimbaar, niet per toeval een houtaccent, niet simpelweg een inbouwfilter…. Overal is over nagedacht, keer op keer besproken met de ‘meesters’, tot in den treure getest en geëvalueerd. Dat máákt van iedere afzuigkap een sterk ontwerp. Een meesterwerk. Stijl- en prestatiezuiver, zoals het een echte Hollandse meester betaamt.
DE OVERTREFFENDE TRAP…. UH, KAP
Bij Wave gebruiken zij ieder uur van iedere dag om de collecties afzuigkappen naar een nog hoger niveau te tillen. Per slot van rekening ontwikkelt de klant(behoefte) en de keukenbranche zich ook, en dus is het voor Wave een sport om nu al te voldoen aan de eisen van morgen en als het even kan, deze zelfs te overtreffen. Zowel in techniek als in vormgeving. Vandaar – naast uitmuntende afzuigkappen – ook bijpassende accessoires, zoals een iPad houder, extra ruimte voor je kruiden of een rekje voor je glazen. En geen beperking in kleur, want zo uitgebreid als de RAL-mogelijkheden zijn, zijn ook de kleurkeuzes van de Wave afzuigkappen.
ALLES BEGINT MET LIEFDE
Mede-eigenaar en commercieel manager Vincent van den Berg, die het bedrijf 12 jaar geleden van zijn ouders overnam, vind het nog altijd het allerleukst om “samen leuke dingen te ontwikkelen”, waarmee hij bedoelt het bij de klant thuis meedenken en hen uiteindelijk het allerbeste advies en product geven.
Jerry Severins, de andere, creatieve ‘hersenhelft’, is het meest gelukkig achter de tekentafel, van waarachter het hele proces begint. Eerst een schets, dan een prototype, daarna het finetunen waarna de kap in productie kan en dan als laatste de verkoop. “Wetende dat de kap in kwestie, waar ik de allereerste schets van heb gemaakt, misschien wel 20 jaar onderdeel uitmaakt van het leven van die blije klant, is het allermooiste wat er is!”