PERS & RELATIE EVENT SALON DES ARTS
THE OFFICE EDITION
Begin november vond het pers & relatie event Salon Des Arts – The Office Edition plaats.
Als gevolg van de uitbraak van COVID-19 en de maatregelen daaromtrent zien we,
dat toonaangevende merken in de interieurbranche op dit moment diverse
‘Home Office’ concepten ontwikkelen en deze, geheel tegen de traditie in,
nu op digitale wijze aan het grote publiek presenteren. Salon Des Arts haakte daar op in,
door in deze ‘The Office Edition’ diverse nieuwe office-gerelateerde producten
van Nederlandse productontwerpers online te presenteren en deze op digitale wijze
onder de aandacht te brengen. Zo ook op de Blogazine van LEEM WONEN. Kijk je mee?
ROYAL AHREND
Royal Ahrend is een toonaangevende internationale projectinrichter, gespecialiseerd in het leveren van moderne en vitale werkomgevingen aan zakelijke eindgebruikers. Speciaal voor Salon Des Arts presenteerden zij de zogenaamde Silence Chat. Wanneer je de Silence Chat instapt, ervaar je direct rust en stilte, zonder dat het benauwend aanvoelt. De Silence Chat is bewust niet volledig geluidsdicht gemaakt en ontworpen met een perfecte balans tussen design, akoestische eigenschappen en ventilatie. Hierdoor faciliteert het elke activiteit en biedt het de allerhoogste comfort, in iedere leefruimte. En met maar liefst vijf verschillende interieurs, is de Silence Chat altijd eenvoudig te matchen met jouw persoonlijke behoeften.
BLOK BY CARINA
Ontwerpster Carina Riezebos verraste de interieurbranche eerder al met haar presentatie ‘Sugar & Spice’ in Milaan alsmede met haar collectie ‘OBSCURE’, die zij recentelijk in samenwerking met BLOK Plaatmateriaal ontwikkelde. Vanuit haar moderne vertaling van het beroemde ‘clair obscur’ en zowel het Italiaanse- als het Hollandse meesterschap, volgt nu ‘Black Veneer’. Het OBSCURE interieur oogt als een uitvergroting van een schilderij van Rembrandt of Caravaggio door de welbekende clair-obscurtechniek. De contrasten tussen licht en donker zijn in dit interieur zó sterk, dat er een dramatisch effect wordt bereikt. Om het OBSCURE interieur verder aan te kleden, selecteerde Riezebos diverse fineersoorten waarbij de architectonische herhaling en de flinterdunne groeven zorgen voor een spannende schaduwwerking. Met deze nieuwe creatie laat Riezebos wederom de enorme rijkdom aan mogelijkheden en diversiteit zien van de decoratieve- en constructieve materialen van BLOK Plaatmateriaal.
MOARA
Moara Daniëls lanceerde haar eigen label ‘MOARA’ en presenteerde tevens haar eerste eigen ontwerp. Vakmanschap en maatwerk ten aanzien van openhaarden is Moara Daniëls met de paplepel ingegoten. Haar ouders voerden sinds 1980 het bedrijf Daniëls Openhaarden in Rotterdam, waar Moara – na ruim twintig jaar ervaring te hebben opgedaan – nu ook eindverantwoordelijke is. Met een prachtige showroom van ruim 700m2, diverse merken openhaarden en de stijlvol ingerichte ruimtes, bedient Moara met haar team zowel consumenten als interieurprofessionals, zowel nationaal als internationaal. Met dit nieuwe label MOARA en de producten uit deze collectie, beoogt zij de persoonlijke identiteit van de leefruimte en die van de klant te weerspiegelen.
ROYAL BLUE COLLECTION
Ontwerpster Sabine Struycken, de drijvende kracht achter de Royal Blue Collection, liet weten haar vleugels verder uit te slaan. Al enige tijd was zij op zoek naar middelen om haar commerciële slagkracht binnen het luxe interieursegment verder uit te breiden. Recent ontwikkelde zij in samenwerking met Associates Des Arts een online reseller business concept. Met dit concept beoogt Sabine een wereldwijde verkoop en distributie van de unieke handbeschilderde appels. Sabine: “Dit concept betreft eigenlijk een allesomvattend antwoord op de toenemende internationale aanvragen en de snelle ontwikkelingen op het gebied van e-commerce. Het zorgt voor een betere online positionering en verdere uitbreiding van de internationale verkoop.”
BLUELININGS
Na de lancering in juni dit jaar met een eerste outdoor collectie, presenteert het jonge Dutch Design label BlueLinings nu haar Autumn / Winter 2020 Interieur Collectie. Met maar liefst drie nieuwe kleuren en dessins in Pure en Classic patronen, nieuwe stoffen én een Special Edition is deze collectie een stijlvolle en decoratieve toevoeging aan het huidige interieursegment. BlueLinings hanteert een zorgvuldige selectieprocedure ten aanzien van materialen en koos voor deze Autumn / Winter 2020 Collection een rijke, fijngeweven zijdeglans katoen. Zeer geschikt voor kleine oplagen ‘on demand printing’, waardoor veel minder textiel wordt verspild dan bij traditionele methoden. Deze stoffen zien er bovendien luxe uit en voelen door de speciale satijnweving ook luxe aan. Bijkomend belangrijk kenmerk is, dat bij het printproces nauwelijks water wordt gebruikt en louter milieuvriendelijke inkten.
Voor alle officiële persberichten en beeldmateriaal kun je terecht op de website van Associates Des Arts. Het volgende pers & relatie event vindt plaats in het voorjaar van 2021. Wil je ook je allernieuwste interieurproduct presenteren, fysiek of digitaal? Meld je dan hier aan.