MASTERS OF LXRY 2019;
LOTS OF LOVELINESS OP THE LOVE EDITION
Tussen 12 en 16 december jl. vond de Love Edition van de Masters of LXRY plaats.
Uiteraard was LEEM WONEN er weer bij om de meest spectaculaire presentaties
vast te leggen. Van subtiel toegepast goud tot volledig ‘over the edge’ rood fluweel;
een ieder bracht op geheel eigen wijze een bijzondere ode aan de liefde.
En dat zag er fantastisch uit! Kijk je mee?
AFSLUITING REMBRANDTJAAR
Het openingsbeeld van dit artikel betreft een nauwkeurige fotografische reconstructie van Rembrandts Nachtwacht, die door fotograaf Julius Rooymans en modeontwerper Hans Ubbink is gemaakt. Om het schilderij zo realistisch mogelijk na te bootsen, werden zeventien personages gezocht die sprekend op de geportretteerden leken. Kenners van het Rijks- en Legermuseum werden geraadpleegd over kleding, sieraden en wapens. Ook werden de personages afzonderlijke gefotografeerd. Via Wanrooij Gallery zijn op Masters of LXRY de foto’s voor het eerst, in verschillende oplages en uitvoeringen verkocht. Wat een leuke manier om zo het Rembrandtjaar af te sluiten!
THE HOUSE OF SECRET LOVERS
InteriorMX was er voor de derde keer op rij en presenteerde nu The House Of Secret Lovers, waar de deelnemende partners op zo’n 400m2 hun mooiste producten toonden. Fully wrapped in red velvet, zoals het een goed bordeel betaamt. Ontwerper Hans Luiken van Dofine ging helemaal los op het thema van deze editie en voegde er op stijlvolle wijze een vleugje luxe vunzigheid aan toe.
Partner Wave Design bedwelmde bezoekers in The House Of Secret Lovers met een gewaagde opstelling, waarin hun Frame model de hoofdrol speelde. Accessoires in de vorm van rode pumps, massage-olie en panty’s maakten de sfeer compleet.
THE ART OF LOVE
Studio Micky Hoogendijk creëerde in opdracht van organisator Yves Gijrath een show box The Art Of Love. Aan de hand van deze met ledtegels opgebouwde installatie van bewegende beelden en poëzie, kregen bezoekers een veelheid van betekenissen rondom de liefde voorgeschoteld. Micky Hoogendijk presenteerde hier niet alleen haar nieuwste kunstconcept, maar was tevens haar eigen muze. Voor deze productie reisde zij samen met cinematograaf Frits de Beer af naar de mooiste stranden. Uiteindelijk werd de liefde bezegeld op het eiland Formentera, waar ze als kind opgroeide en waar ze in al haar naakte kwetsbaarheid expressie gaf aan haar ode aan de liefde.
FROM CO WITH LOVE
Alles wat Co van der Horst doet, komt voort uit een diepe liefde en passie voor interieur in al z’n facetten. Die liefde deelde Co van der Horst op deze editie met het zogenaamde Lobby Living concept. Hiervoor gingen zij de samenwerking aan met SieMatic, Miele en Intermat. Lobby Living is een trend vanuit het hospitality segment, geïnspireerd op de kosmopolitische lobby’s van 5-sterren hotels. Deze ontwikkeling staat voor een warme en smaakvol gemixte opstelling van diverse ‘interior pieces’.
Voor dit concept maakten de ontwerpers van Studio Co onder andere gebruik van de nieuwste collecties van het Italiaanse Maxalto. Bovendien pasten zij de nieuwe SieMatic SLX Pure toe, die voor deze gelegenheid voor het eerst aan het grote publiek werd gepresenteerd.
Wat een heerlijke editie was het weer. We komen volgend jaar zeker terug op The Royal Edition!